Norme tehnice. Garantie.
Daca este cazul, fiecare livrare de produse va fi insotita de documentatia tehnica si instructiunile de utilizare ale fiecarui produs in parte, astfel cum au fost acordate de catre producatorul / furnizorul produsului.
Atunci cand este cazul, punerea in functiune, demonstratiile tehnice si instructajul de folosire a produsului vor fi efectuate numai de catre un reprezentant autorizat al vanzatorului sau, dupa caz, al furnizorului respectivului produs.
Termenul de garantie este acordat in conformitate cu mentiunile din certificatul de garantie emis de producator. Inlauntrul acestui termen, vanzatorul este obligat sa garanteze cumparatorul pentru orice defectiune de fabricatie sau viciu ascuns al fiecarui produs in parte, ca si de evictiune fata de terti.
Garantia nu acopera defectiunile produsului intervenite in termenul de garantie, dar care se datoreaza utilizarii gresite sau neconforme cu destinatia bunului sau a nerespectarii normelor tehnice ale produsului.
Pe durata termenului de garantie, orice evaluare a defectiunilor produselor livrate, ca si orice eventuala reparatie sau inlocuire se vor efectua numai in centrele autorizate expres de vanzator sub sanctiunea decaderii din termenul de garantie.
Pentru acordarea garantiei, cumparatorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
- Plata integrala a pretului de achizitie, in conformitate cu prevederile prezentului contract;
- Respectarea integrala de catre cumparator a specificatiilor producatorului privind bunul livrat, si anume: (a) respectarea tehnicilor de lucru si a instructiunilor din manualul de utilizare; (b) conditii de transport, de depozitare si protectie conforme; (c) utilizarea exclusiva a pieselor originale ca piese de schimb; (d) reclamarea in scris, in termen de 24 ore de la aparitia acestora, a defectiunilor aparute in perioada de garantie; (e) respectarea dreptului de inspectie a
Cumparatorul are obligatia de a instiinta in scris vanzatorul despre aparitia defectiunii, in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 24 de ore de la producerea evenimentului. Instiintarea se va realiza in intervalul orar 9,00 – 17,00 in fiecare zi lucratoare. Orice instiintare transmisa dupa ora 17,00 va fi considerata primita in urmatoarea zi lucratoare.
Stabilirea tipului de garantie acordata (remedierea defectiunii, inlocuire partiala/totala) se va efectua/realiza de catre vanzator ca urmare a evaluarii tipului de defectiune.
Toate produsele sau piesele inlocuite in garantie trebuie sa ajunga in posesia vanzatorului intr-un interval de 14 zile de la inlocuirea acestora. In acest termen, costul transportului este suportat de vanzator. In caz contrar, cumparatorul va suporta contravaloarea pieselor si a transportului, vanzatorul emitand in
In cazul in care vanzatorul constata, in urma evaluarii pieselor reclamate de cumparator, ca acestea nu sunt defecte, fiind in stare de functiune conform prescriptiilor tehnice, cumparatorul va suporta cheltuiala efectuata de vanzator cu transportul atat a pieselor defecte cat si a celor cu care acestea au fost inlocuite pentru solutionarea reclamatiei, precum si costul reprezentand pretul de vanzare al acestora din urma.
Daca in urma evaluarii defectiunilor intervenite in perioada garantiei se va constata ca acestea se datoreaza nerespectarii de catre cumparator a conditiilor de acordare a garantiei sau oricarei alte cauze care nu pot fi imputate vanzatorului ca defectiune de fabricatie sau orice alt viciu ascuns, acesta va comunica cumparatorului, costurile aferente repararii/inlocuirii necesare, daca aceasta este posibila. Cumparatorul are posibilitatea de a-i confirma vanzatorului, in termen de maximum 7 zile de la comunicare, daca doreste efectuarea reparatiei/inlocuirii si suportarea costurile aferente. In acest caz, toate cheltuielile legate de deplasarea reprezentantilor vanzatorului pentru efectuarea evaluarii vor fi suportate de catre cumparator.